péntek

Végre kreáskodom

Karácsony előtt már mutattam, hogy némileg visszatért az alkotó kedvem, jó néhány koszorút készítettem. Aztán a karácsonyfa mellett üldögélve, végre ráérve, a karácsonyfát nézegetve, rendezgetve (mindig így van, a feldíszített fát végig igazgatom) elhatároztam, hogy a következő évi fa milyen díszítést kap. Egyesek szerint ez beteges nálam. Hát kérem szépen, ez van! Én már csak ilyen defektes vagyok!
Tehát elkezdtem a következő évi karácsonyfa díszek készítését. Tekintve, hogy nálunk 2,5 méteres fánál kisebb nem teheti be a lábát a házba (ez meg a férjem defektje), ezért tetemes mennyiségű karácsonyfa díszről beszélek, amit nem lehet hipp-hopp összedobni, úgyhogy teljesen indokolt, hogy már neki is lássak. Jelenleg 8 db dísz van teljesen készen, kb. 10 db lealapozva, várja, hogy sorra kerüljön. Sajnos már esélytelen, hogy boltokban leértékelt díszeket találjak, de azért a KIK-ben pár hete még sikerült 30 Ft-ért arany színű díszeket venni. Egyébként, hogy milyen színe van a dísznek, teljesen érdektelen, mert teljes átalakításon fognak átesni.
A 8 db díszből kettőt megmutatok:

Ilyenek lesznek. Nem is tudom meghatározni a stílust. Barokkos, antikos, ezüstös, jeges hatású díszek lesznek. Mindegyik más. Hungarocell gömb alapra, vagy régi, vagy leértékelten vásárolt műanyag gömbökre.
Meg kellett volna számolnom, hogy hány díszt szedtünk le a fáról, hogy tudjam mennyi díszt kell készítenem. Kb 100 db-ra saccolom.
Ezzel párhuzamosan a dolgozó szobámban is rendezkedtem (még folyamatban van) dolgokat tettem egyik helyről a másikra, néhány dolgot kidobtam, a polcok alá tároló kosarakat tettem, A takaró varráshoz megvásárolt flízt, párna tölteléket beletettem olyan porszívóval kiszívható vákumos zsákokba, így lényegesen lecsökkentve a kiterjedésüket, így kevesebb helyet foglalnak. A rendszerezés, rendrakás folyamatban van, de már látom a végét.
Ezen kívül készült egy ilyen szett:
Úgy indult, hogy régebben vettem egy krétával írható táblát egy barokkos keretbe foglalva. Nekem a keret kellett. Kibarkácsoltam belőle a bele szögezett táblát, és félre tettem mindkettőt. Az eredeti szándékom az volt, hogy a keretet lefestem, és saját képet teszek bele, de ez még nem történt meg.
Ellenben a kiszedett táblával kapcsolatban jött egy ötlet, úgyhogy azt vettem kezelésbe. Először is kiszedtem belőle azokat az ici-pici szögeket, amivel a keretbe volt rögzítve. Majd maszkoló szalaggal kiragasztottam a tábla belsejét, ami egyébként eredetileg teljes felületén tábla festékkel volt lefestve. és lealapoztam a "keretet".  Kapott két db 3D elemet, ami levegőn száradó gyurmával készült Kínából rendelt szilikon fondant forma segítségével. Majd jött a festés. Pakolászás közben előkerült egy boríték tartó is, amit még évekkel ezelőtt kaptam egy barátnőmtől. A formai és a méreti hasonlóság miatt úgy éreztem, hogy ezt a két darabot össze kell házasítanom, ezért azt is megfestettem hasonló stílusban, mint a táblát. Még szabad falfelületet is találtam nekik, már csak a férjemet kell megpuhítani, hogy engedélyezze a felszerelésüket.
Nos ezekről a ténykedésekről tudok beszámolni.
Remélem mostanában több hasonló témájú beszámolót tudok írni!
Mindenkinek szép hétvégét kívánok!

2 megjegyzés:

Luca írta...

Szuperek lesznek a díszek. Nagyon tetszenek.

ancsapancsa írta...

:-)